Termeni si conditii

Prezentul document prin continutul sau pune la dispozitia tertilor utilizatori Regulamentul privind termenii si conditiile de utilizare a site-ului Aleo.ro (aleo.ro).

Utilizarea site-ului (incluzand accesul, navigarea si cumpararea produselor de pe acest site) constituie un acord implicit de respectare a termenilor si conditiilor enuntate in cuprinsul prezentului document cu toate efectele si consecintele ce decurg din aceasta.

Administratorul site-ului ALEO (www.aleo.ro) isi rezerva dreptul de a modifica in orice moment continutul acestui acord, fara notificarea prealabila a persoanelor care il utilizeaza, denumite in continuare "Utilizatori". Utilizatorii vor avea acces permanent la termenii si conditiile de utilizare a serviciilor, pentru a le putea consulta in orice moment.

1. Definiții

În cuprinsul prezentului document, următorii termeni folosiți cu majuscule vor avea, dacă din context nu rezultă altfel, înțelesurile specificate mai jos:

  • ALEO: reprezintă societatea Toptools S.R.L., cu sediul în Cluj-Napoca, strada Meteor 71B, Cluj, înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. J12/1842/2005 și Codul Unic de Înregistrare 17593204, atribut fiscal RO.
  • COMANDA: documentul electronic prin care Clientul transmite prin intermediul Site-ului intenția sa de a achiziționa Produse de pe Site. Comanda poate conține atât Produse vândute de diferiți Parteneri, cât și Produse vândute de Aleo și Produse vândute de Parteneri. În aceste cazuri în care Comanda conține Produse vândute de persoane diferite, condițiile comerciale, garanția, modalitatea, taxa și termenul de livrare, precum și politica și taxele de retur pot diferi pentru fiecare Produs în parte, acestea regăsindu-se în descrierea Produselor, respectiv în Comanda.
  • CONT sau CONT DE UTILIZATOR: secțiunea din Site formată din adresa de e-mail și parola care îi permite Utilizatorului să plaseze comenzi, să lase recenzii cu privire la produsele și/sau serviciile achiziționate, să adreseze întrebări sau comentarii, să formuleze cereri de retur; să verifice datele de livrare și documentele de facturare, istoricul Comenzilor; să depună sesizări și reclamații; să marcheze Produse favorite; să isi exercite optiunea de a primi comunicari comerciale prin accesarea secțiunii referitoare la abonare la Newsletter. Utilizatorul este responsabil și se va asigura că toate informațiile introduse la crearea Contului ii apartin, sunt corecte, complete și actualizate și nu vor fi încredințate niciunei terțe persoane, fiind răspunzător de integritatea și păstrarea acestora.
  • CONTRACT – reprezintă contractul la distanță încheiat între ALEO și Cumpărător, în cazul Produselor ALEO, respectiv între Partener și Cumpărător, în cazul Produselor Marketplace, fără prezența fizică simultană a Vânzătorului și a Cumpărătorului.
  • COȘUL MEU/COȘ CUMPARATURI: secțiune din Site/Cont care îi permite Utilizatorului să adauge Produsele pe care dorește să le achiziționeze la momentul adăugării lor sau ulterior. În cazul Produselor adăugate în Coșul meu, Utilizatorul beneficiază de servicii de urmărire a acestora; în acest sens, Utilizatorul va primi comunicări comerciale din partea ALEO în vederea finalizării comenzii, în interesul legitim ALEO de a clarifica situația acestei vânzări inițiate de către Utilizator, dar încă nefinalizate. Astfel de comunicări comerciale pot privi: modificarea prețului Produselor adăugate în secțiunea “Cosul meu”; recomandări de Produse similare cu cele adăugate în secțiunea “Cosul meu”; existenta Produselor în secțiunea “Cosul meu”, si disponibilitatea în stoc a Produselor adăugate în secțiunea “Cosul meu”.
  • CUMPĂRĂTOR: persoana fizică care are vârsta peste 18 ani ce achizitioneaza un Produs sau mai multe Produse de pe Site in calitate de consumator, in scopuri in afara oricarei activitati comerciale, industriale, de productie, artizanale ori liberale, in vederea utilizarii produselor achizitionate in mod exclusiv in scop personal si de uz casnic, conform art. 5.1.12 din prezentul document, sau persoană fizică autorizată/ persoana juridică, precum și orice altă entitate ce achiziționează Produse de pe Site, in scopuri specifice activitatii sale comerciale sau profesionale, conform art. 5.1.13 din prezentul document, neavand potrivit legii calitatea de consumator.
  • CONTINUT ILEGAL – orice fel de Continut contrar regulilor stabilite in art. 2.2. din prezentul document si/ sau contrar reglementarilor legale in vigoare (conform Regulamentul privind serviciile digitale - DSA).
  • DATA ESTIMATĂ A LIVRĂRII: data de livrare a Produselor estimate de ALEO sau, după caz, Partener și afișată în momentul efectuării unei Comenzi, fiind înțeles că, în cazul în care Comanda conține Produse vândute de Parteneri diferiți sau Produse livrate de ALEO și Parteneri diferiți, Comanda va conține data estimată pentru livrarea fiecărui Produs.
  • PRODUSE FAVORITE: secțiunea din Site în care Utilizatorul înregistrează Produsele preferate sau pe care dorește să le achiziționeze la un moment ulterior sau pe care le urmărește o perioadă de timp, în vederea achiziționării la cel mai avantajos preț. Prin adăugarea Produselor în Favorite, Utilizatorul va primi comunicări comerciale din partea ALEO în interesul legitim ALEO de a clarifica situația acestor Produse. Astfel de comunicări comerciale pot privi: modificarea prețului Produselor adăugate în secțiunea “Favorite”; recomandări de Produse similare cu cele adăugate în secțiunea “Favorite”; disponibilitatea în stoc a Produselor adăugate în secțiunea “Favorite”.
  • IERARHIE: organizarea și prezentarea Produselor în Site în conformitate cu regulile și criteriile prevăzute la art. 8.
  • ÎNTREBARE: solicitarea scrisă a unor informații de către un Utilizator cu privire la un Produs sau Serviciu disponibil pe Site sau în magazinele fizice ALEO, dar menționat pe Site care trebuie să respecte Regulile ALEO privind recenziile.
  • MARKETPLACE: platforma de servicii de intermediere online, disponibilă la www.aleo.ro, deținută și operată de Toptools S.R.L., care permite Partenerului să își afișeze Produsele și Serviciile spre vânzare către Clienți și să încheie contracte pentru vânzarea Produselor către Clienți, respectiv care permite Clienților să plaseze Comenzi de Produse către Partener.
  • MODERARE A CONŢINUTULUI: înseamnă activităţile, automatizate sau neautomatizate, întreprinse de ALEO cu scopul, în special, de a detecta, identifica şi aborda conţinutul ilegal sau informaţiile incompatibile cu condiţiile prezentului document furnizate pe Site, inclusiv măsurile luate care afectează disponibilitatea, vizibilitatea şi accesibilitatea conţinutului ilegal respectiv sau a informaţiilor respective, cum ar fi blocarea accesului la conţinut şi la informaţiile respective sau eliminarea acestora, ori măsurile luate care afectează capacitatea Utilizatorilor de a furniza informaţiile respective sau de a utiliza Site-ul.
  • RATING: modalitate de exprimare a gradului de satisfacție a unui Utilizator față de un Produs sau Serviciu achiziționat de acesta de pe Site sau din magazinele fizice ALEO ori, după caz, față de Partenerul care a vândut Produsul sau Serviciul respectiv. Rating-ul se exprimă sub formă de stele, fiecare Produs/Serviciu sau, după caz, Partener poate primi un punctaj de la o stea, la cinci stele și se acordă odată cu Recenzia.
  • RATING TOTAL: punctajul total acordat de Utilizatorii care au achiziționat un Produs sau serviciu de pe Site sau din magazinele fizice ALEO acelui Produs/Serviciu ori, după caz, Partenerului care a vândut Produsul/Serviciul pe Site.
  • RECENZIE/REVIEW: evaluarea scrisă a unui Utilizator cu privire la un Produs sau Serviciu achiziționat de acesta de pe Site sau din magazinele fizice ALEO, ce trebuie să respecte Regulile ALEO privind recenziile, sau, după caz, evaluarea scrisă a unui Utilizator cu privire la un Partener efectuată pe baza experienței rezultate în urma unei Comenzi finalizate de la Partenerul respectiv ce trebuie să respecte Regulile ALEO privind recenziile.
  • PARTENER: comerciantul agreat de ALEO care afișează și promovează Produse în Marketplace în vederea vânzării acestora direct către Client.
  • PREȚ DE VÂNZARE: contravaloarea Produsului/Serviciului, pretinsă și solicitată de către ALEO sau, după caz, Partener , Cumpărătorului/Utilizatorului, afișată în pagina Produsului din Site, respectiv pe eticheta de prezentare pentru produsele expuse în magazinele ALEO. ALEO poate afișa distinct, într-un mod vizibil, cuantumul valoric al diferenței dintre Prețul de Vânzare și PRP. Prețul de Vânzare este valabil în limita stocului disponibil al Produsului/Serviciului pe Site.
  • PREȚ DE VÂNZARE RECOMANDAT DE PRODUCATOR/ “PRP”/“RRP”: este prețul de revânzare al Produsului, așa cum a fost recomandat/transmis direct de către producător și/sau prin intermediul distribuitorului. Prețul de Vânzare comunicat de către ALEO si, după caz, de catre Parteneri și solicitat Cumpărătorului/ Utilizatorului pentru Produsul/Serviciul comercializat este stabilit în mod independent de către ALEO sau de Parteneri, după caz, în funcție de propria politică comercială a fiecăruia. Scopul unic al acestei informații este de a sprijini Cumpărătorul/Utilizatorul în decizia de a cumpăra Produsul. Cumpărătorul/ Utilizatorul înțelege că marcarea mai puțin evidentă a acestei informații nu este de natură să producă confuzie și că, în luarea deciziei de cumpărare a Produsului, Cumpărătorul/ Utilizatorul trebuie să aibă în vedere strict Prețul de Vânzare comunicat de către ALEO sau, după caz, Parteneri și solicitat Cumpărătorului/ Utilizatorului pentru Produsul/Serviciul comercializat.
  • PRODUS: orice Produs listat pe Site, inclusiv produsele si serviciile menționate in Comanda, care urmează a fi furnizate de catre Vânzător (ALEO sau, după caz, Partener), Cumpărătorului ca urmare a Contractului încheiat în urma transmiterii Clientului confirmarea Comenzii.
  • PRODUS ALEO: orice Produs vândut de ALEO pe Site, ce poate fi achiziționat de Cumpărător cu respectarea prezentului document.
  • PRODUS EXPUS: sunt Produse in stare de functionare buna, desigilate si expuse/ prezentate in spatii special amenajate in magazinele ALEO, in vederea testarii si utilizarii acestora de catre clientii ALEO. Totodata, aceste Produse pot prezenta etichete deteriorate si/sau defecte estetice pe suprafetele exterioare, precum zgarieturi fine sau accentuate, urme de uzura/montaj si/sau matuiri/pete, care nu sunt de natura sa afecteze calitatea si functionalitatea Produselor. Clientul este informat despre aceste particularitati in descrierea Produselor pe Site, beneficiind de un pret avantajos la achizitia acestora, precum si de posibilitatea de retur, in conditiile prevazute prin prezentul document.
  • PRODUS RESIGILAT: sunt Produse in stare de functionare buna, desigilate sau testate la livrare de catre Client in vederea determinarii naturii, caracteristicilor si functionarii acestora, ale caror ambalaje originale au fost desigilate si/sau prezinta deteriorari rezultate din manipularea acestora in timpul transportului. Totodata, pot prezenta etichete deteriorate si/sau defecte estetice pe suprafetele Produselor, precum zgarieturi fine sau accentuate, urme de montaj si/sau matuiri/pete, care nu sunt de natura sa afecteze calitatea si functionalitatea Produselor. Clientul este informat despre aceste particularitati in descrierea Produselor pe Site, beneficiind de un pret avantajos la achizitia acestora, precum si de posibilitatea de retur, in conditiile prevazute prin prezentul document.
  • PRODUS MARKETPLACE: orice Produs vândut de Partener pe Site, ce poate fi achiziționat de Cumpărător cu respectarea prezentului document. Produsul Marketplace este evidențiat în Site ca fiind „Produs vândut si livrat de Partener”. Cand Comanda conține astfel de Produse, ALEO transmite Comanda către Partener, iar Partenerul va livra Produsele împreuna cu toate documentele legale. Condițiile comerciale, taxele de livrare la domiciliu, politica și taxele de retur, precum si garanțiile Produselor Marketplace pot fi diferite pentru fiecare Partener; acestea sunt afișate pe pagina dedicată Partenerului. De asemenea, acestea nu sunt aceleași cu cele care însoțesc Produsele vândute direct de către ALEO.
  • RECOMANDARILE de produse pentru pachete functioneaza pe principiul: produs de baza si produs atasat, produsul atasat este un produs complementar produsului de baza. Exemplu: daca avem produsul de baza suport de bicicleta, produsul atasat va fi o Bicicleta. Recomandarile produselor atasate sunt bazate pe 3 principii: compatibilitate, relevanta, optimizare. Compatibilitate: sunt afisate doar produsele compatibile cu produsul de baza. Relevanta: recomandarile sunt filtrate mai departe pe baza relevantei pentru client, astfel sunt limitate in plus optiunile de afisare pentru produsele atasate. Optimizare: ultimul nivel de filtrare fiind setat bazat pe probabilitatea de cumparare, sunt afisate produsele care au istoric de performanta bun.
  • SITE: reprezintă SITE-ul de Internet care aparține ALEO, respectiv adresa www.aleo.ro, prin intermediul cărora Utilizatorul are acces la informații privind Serviciile și Produsele oferite/asigurate de către ALEO și Parteneri.
  • SUPER PREȚ: acest Produs are un Preț de Vânzare competitiv în baza monitorizărilor interne zilnice.
  • TAXA VERDE: valoarea exprimată în lei care este plătită de către ALEO societății autorizate cu preluarea operațiunilor de colectare, transport și valorificare/reciclare a deșeurilor echipamentelor electrice și electronice, cum este prevăzut de legislația în vigoare, exclusiv pentru Produsele vândute direct de catre ALEO.
  • CLIENT/UTILIZATOR: reprezintă persoana fizică ce are vârsta de peste 18 ani, care accesează Site-ul, indiferent de calitatea beneficiarului inscris pe factura fiscala, precum cea de persoana fizica, persoana fizica autorizata, persoana juridica sau orice altă entitate, ce achizitioneaza printr-un reprezentant persoana fizica Produsul/Produsele doar în scopuri private si de uz casnic și care a acceptat prezentul document “TERMENI ȘI CONDIȚII”, îndeplinind în acest sens toate cerințele procesului de înregistrare și finalizând procesul de creare a Contului. Pentru claritate, un CONT/CONT DE UTILIZATOR poate fi deținut și utilizat doar de o persoană fizica, în condițiile prezentului document. Titularul CONTULUI poate utiliza CONTUL in nume propriu sau poate plasa comenzi pe Site cu emiterea facturii pentru o persoana juridica.

Conditiile enumerate prin prezenta se considera indeplinite numai in masura in care Clientul nu prezinta o conduita considerata abuziva si/sau frauduloasa. Orice abatere de la conduita descrisa prin prezenta este strict interzisa, aplicandu-se prevederile de la CLIENT/UTILIZATOR ABUZIV.

  • CLIENT PROFESIONIST (client corporate/B2B/B2G): reprezinta persoana fizica autorizata, persoana juridica, precum si orice alte entitate, care doreste sa achizitioneze Produse de pe Site, in scopuri comerciale sau profesionale, conform art. 5.1.13 din prezentul document.
  • CLIENT/UTILIZATOR ABUZIV: reprezintă acel CLIENT/UTILIZATOR ce manifesta o conduita contrara bunelor moravuri, prevederilor si scopului prezentului document "TERMENI ȘI CONDIȚII", de natura a afecta desfasurarea in conditii optime a activitatii/operatiunilor ALEO si de a prejudicia ALEO prin generarea de costuri si cheltuieli nejustificate, precum, dar fara a se limita la urmatoarele situatii:

 - Refuzul Clientului in mod repetat de a alege o varianta optima de transport propusa de ALEO, in cazul achizitionarii aceluiasi Produs, prin plasarea mai multor Comenzi distincte, precum si prin achitarea in mod repetat si nejustificat a unei noi taxe de transport, pentru fiecare Comanda in parte plasata pe Site de catre acelasi Client;

 - Refuzul Clientului de a consolida mai multe Comenzi intr-o singura Comanda, in vederea optimizarii costurilor de transport si logistica atat ale ALEO, cat si ale Clientului;

 - Anularea Comenzilor plasate pe Site in mod repetat, succesiv si nejustificat, efectuata de acelasi Client,  de natura a genera costuri si cheltuieli nejustificate pentru ALEO sau Parteneri, precum si dereglari in activitatea de logistica a ALEO sau a Partenerilor;

 - Plasarea pe Site de catre acelasi Utilizator a mai multor Comenzi, de natura a insela si prejudicia sistemul si prezentul document “TERMENI SI CONDITII”, precum si de a comanda mai multe Produse din acelasi cod peste limita de Produse prevazuta la art. 5.1.12 intr-un interval de timp mai mic de 24 de ore de la momentul confirmarii primei Comenzi. Orice Comanda plasata in acest interval, care depaseste aceasta limita, va fi anulata automat, Comanda nemaifiind considerata plasata in scopuri personale si de uz casnic;

 - Crearea de conturi multiple de catre acelasi Client folosind informații/identități false sau acelasi nume si/sau prenume si/sau aceeasi adresa de e-mail, precum si acelasi numar de telefon, este strict interzisa si este considerata o conduita abuziva/frauduloasa, de natura a prejudicia si afecta desfasurarea in bune conditii a activitatii si operatiunilor ALEO. In acest sens, ALEO isi rezerva dreptul de a restrictiona accesul Clientului cu efect imediat si/sau sterge Contul acestuia astfel creat si de a retrage beneficiile/drepturile acordate Clientului prin prezentul document. In cazul in care Contul a fost sters, Clientul nu se poate inregistra din nou fara acordul expres al ALEO;

 - Efectuarea in mod repetat/abuziv de catre acelasi Client de retururi repetate ale Produselor comandate pe Site, de natura a prejudicia ALEO si de a genera cheltuieli nejustificate ALEO si de a deregla activitatea de logistica a ALEO;

 - Efectuarea in mod repetat, succesiv si nejustificat de catre acelasi Client de retururi ale Produselor, prin refuzul acestuia in mod repetat de a ridica/receptiona/onora Comenzile plasate pe Site si livrate de ALEO, de natura a genera cheltuieli nejustificate ALEO si de a prejudicia activitatea de logistica a ALEO.

ALEO isi rezerva dreptul de a anula Comenzile plasate, precum si de a restrictiona accesul in Cont oricarui Client care incalca prevederile de mai sus si/sau sterge Contul acestui Client, iar orice incalcare si/sau fraudare a prezentului document va fi raportata autoritatilor competente, in conformitate cu legislatia in vigoare.

  • UTILIZARE ABUZIVĂ: reprezintă utilizarea SITE-ului, conform art. 5 din prezentul document, într-un mod contrar practicii în domeniu, a reglementărilor și a legislației în vigoare, sau în orice alt mod care poate produce prejudicii ALEO.
  • VIZITATOR: persoana fizică sau juridică ce vizualizează/achizitionează Produsele fără a deține Cont ori fără a fi logat în Cont. In anumite perioade ale unui an calendaristic exista posibilitatea de a plasa comanda fara a crea cont. In aceste perioade, clientul care opteaza sa nu isi creeze cont, nu beneficiaza de anumite optiuni/facilitati enumerate in acest document sau alte documente/pagini de pe site-ul www.aleo.ro. In consecinta, oricare utilizator care plaseaza comanda fara a crea cont are obligativitatea sa solicite pe email, telefonic sau prin formularele de contact sa i se trimita, in format electronic, documentele la care nu are acces neavand creat cont de utilizator.
  • VÂNZĂTOR: ALEO, pentru Produsele și/sau Serviciile vândute de ALEO și, respectiv, Partenerul pentru Produsele și/sau Serviciile vândute de Partener.

2. Conținutul Site-ului

2.1.1. Informațiile publicate pe Site sunt atât informații de interes general despre ALEO si Parteneri, Produsele comercializate de acestia, cât și alte informații considerate de ALEO ca fiind de interes pentru Utilizatori.

2.1.2. Informațiile sunt puse la dispoziția Utilizatorilor de regulă, în mod gratuit. ALEO își rezervă dreptul de a implementa anumite servicii pe  Site ce vor fi oferite contra cost Utilizatorilor.

2.1.3. ALEO și, dacă este cazul, Partenerul este deținătorul tuturor drepturilor de proprietate intelectuală asupra Site-ului, respectiv asupra design-ului și conținutului acestuia precum și asupra tuturor Mărcilor înregistrate de ALEO și publicate pe Site.

Utilizatorul are obligația de a respecta toate drepturile de proprietate intelectuală ale ALEO și Partenerilor, prevăzute de legislația în vigoare.

2.2. Moderarea continutului ilegal sau incompatibil cu prezentul document

2.2.1. In cazul identificarii unui conţinut ilegal, precum si a unor informaţii incompatibile cu prezentul document sau contrare dispozitiilor legale, ALEO isi rezerva dreptul de a aplica masuri corective, precum eliminarea continutului sau restrictionarea accesului la continut, suspendarea sau inchiderea contului de Utilizator in urmatoarele cazuri, prezentate cu titlu de exemplu mai jos:

- eliminarea sau blocarea continutului (de exemplu, recenzii, comentarii si/sau intrebari) sau a altor informatii in cazul in care acestea contin limbaj ofensator, remarci jignitoare, activitati considerate abuzive, precum si continut care promoveaza, incurajeaza sau instiga la ura, discriminare, terorism, rasism sau orice activitate savarsita cu intentia de a prejudicia societatea, precum si promovarea oricarei activitati ilegale care incalca prevederile legale in vigoare;

- eliminarea sau blocarea informatiilor referitoare la continutul, produsele, serviciile nesigure sau ilegale publicate/ comercializate pe Site, suspiciuni privind inselaciuni sau fraude, precum si orice alte activităti/ incalcari derulate pe Site contrare dispozitiilor legale;

- suspendarea sau inchiderea contului de utilizator in cazul crearii de conturi multiple de catre acelasi Utilizator sau prin folosirea unor date/ identitati false sau in cazul plasarii de Comenzi multiple, care sunt ulterior anulate de catre Utilizator in mod abuziv si fraudulos, fiind considerate conduite strict interzise.

2.2.2. Masurile corective sunt luate de catre ALEO intr-un mod obiectiv si proportional, nefiind dispuse prin mijloace automatizate. In acest sens, Utilizatorul care a furnizat continutul este instiintat in prealabil de catre echipa de moderare a Site-ului cu privire la masurile ce urmeaza a fi dispuse. Cu toate acestea, in situatii exceptionale, pot fi luate masuri corective fara instiintarea prealabila a Utilizatorului. Persoana va fi informata cu privire la:

- masura corectiva si, acolo unde este cazul, domeniul de aplicare teritorial al blocarii accesului si durata acesteia;

- faptele si circumstantele care au stat la baza masurii corective, tinand seama de natura, gravitatea, recurenta si durata încalcarii;

- dupa caz, informatii din care sa reiasa daca masura corectiva a fost luata in privinta unui Continut ilegal detectat sau identificat prin mijloace automatizate;

- dupa caz, dispozitiile relevante din prezentul document sau temeiurile juridice incalcate de catre persoana;

- informatii despre caile de atac disponibile persoanei interesate privind contestarea masurilor corective aplicate de catre ALEO.

2.2.3. Orice Utilizator, autoritate sau persoana interesata poate transmite o sesizare sau notificare privind continutul ilegal sau incompatibil cu prezentul document publicat pe Site-ul ALEO, in urmatoarea sectiune: https://aleo.ro/contact.

2.2.4. Suplimentar, ca masuri de protectie impotriva utilizarii abuzive a Site-ului, ALEO poate decide suspendarea temporara a accesului Utilizatorului la Site, precum si suspendarea procedurii de solutionare a sesizarilor, notificarilor sau plangerilor vadit nefondate, dupa emiterea unui avertisment in acest sens, in raport de numarul de elemente de continut vadit ilegal sau de notificari ori plangeri nefondate, transmise intr-un interval e timp scurt, in raport de natura continutului ilegal sau incompatbil cu prezentul document, precum si in raport de intentia persoanei in cauza, daca poate fi identificata.

2.2.5. In calitate de coordonator al serviciilor digitale, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) este punct de contact unic în ceea ce privește aplicarea Regulamentului privind serviciile digitale și raportarea unor date și/sau informații către Comisia Europeană și/sau către coordonatorii serviciilor digitale din celelalte state membre, fiind astfel responsabilă de toate aspectele legate de supravegherea și de asigurarea respectării Regulamentului privind serviciile digitale.

3. Limitarea răspunderii TOPTOOLS S.R.L.

3.1. Răspunderea pentru conținutul Site-ului.

ALEO nu este și nu poate fi făcut responsabil pentru prejudiciile create de erorile, neacuratețea sau neactualizarea informațiilor publicate sau menținute pe Site, care nu se datorează culpei sale.

3.2. În cazul în care prețurile sau alte detalii referitoare la produse/promoții au fost afișate greșit, inclusiv din cauza faptului că au fost introduse greșit în baza de date, ne alocăm dreptul de a anula livrarea respectivului produs și de a anunța clientul telefonic/e-mail în cel mai scurt timp despre eroarea apărută, dacă produsul nu s-a livrat încă.

3.3. Caracteristicile produselor prezentate pe SITE sunt preluate/puse la dispoziție de producători/furnizori si Partener și ALEO nu-și asumă răspunderea pentru corectitudinea acestor informații.

3.4. ALEO isi rezerva dreptul de a stabili un prag valoric minim al Comenzii, in cuatum de 10 Lei, fara a include taxele de transport, daca este cazul. In caz contrar, Comanda nu este considerata plasata pe Site in mod valabil.

3.5. Prețurile Produselor/Serviciilor de pe acest Site sunt informative până în momentul plasarii Comenzii de către Utilizator și pot suferi modificări neanunțate. Promoțiile prezentate pe Site sunt valabile în perioada de timp menționată.

În cazul în care nu se menționează o perioadă de timp, Prețurile de Vânzare sunt valabile în limita stocurilor disponibile.

Prețurile afișate pe Site cu privire la Produsele vandute de ALEO nu sunt identice cu cele din rețeaua magazinelor ALEO, astfel că pot apărea diferențe între prețul produsului afișat pe Site și cel afișat în rețeaua magazinelor ALEO.

Comenzile ale căror produse vandute de ALEO si comandate pe Site au preț mai mic decât cel afișat în magazinele ALEO, rămân valabile și vor fi onorate în ordinea înregistrării lor pe Site și în funcție de limita stocului disponibil pentru fiecare produs din comandă. Toate produsele prezentate pe acest Site sunt disponibile în limita stocului disponibil. În cazul epuizării stocului, Comanda va fi anulată, Clientul urmând a fi notificat în acest sens de către reprezentantul ALEO. Pentru comenzile achitate se va proceda la restituirea contravalorii în contul din care a fost efectuată plata. Exceptie fac produsele care au status ''La comanda''. Vezi articol 3.8. pentru detalii legat de produsele cu status ''La comanda''.

3.6. De asemenea, imaginile sunt prezentate pe Site cu titlu de exemplu, iar produsele livrate pot diferi de imagini în orice mod datorită modificării caracteristicilor sau design-ului, fără notificare prealabilă de către producători.

3.7. Un produs la precomandă este un produs ce urmează să fie lansat și poate fi achiziționat înainte de lansare. Furnizorul/Partenerul își rezervă dreptul de a modifica fără preaviz data de lansare. Produsele la precomandă se adaugă în coș în același fel ca orice alt produs din magazinul online. Făcând o precomandă, vă asigurați că veți primi produsul imediat după lansare și că veți beneficia de un preț foarte bun. Produsele aflate la precomandă vor fi livrate într-un termen de maximum 15 zile lucratoare de la lansare, în situația în care produsul există pe stocul Aleo / Partenerului în ziua lansării. În situația în care produsul ajunge în posesia ALEO / Partenerului după data lansării, livrarea se va face în termen de cel mult 15 zile lucratoare din momentul intrării produsului în stocul ALEO / Partenerului.

Precomenzile se achită în același mod ca și o comandă normală, prin oricare din metodele de plată acceptate. În oricare dintre situații (plata la livrare sau plata online) este necesar să așteptați confirmarea telefonică sau pe email din partea unui operator, în momentul în care produsul devine disponibil. Puteți renunța în orice moment la o precomandă. Dacă aceasta din urmă a fost deja achitată, puteți opta pentru returnarea sumei.

3.8. Un produs cu status ''La comanda'' este un produs care a fost in stocul ALEO sau urmeaza sa fie adus si care nu este disponibil momentan dar se poate comanda de la producator/furnizor. Termenul de livrare pentru produsele cu status ''La comanda'' este cuprins intre 7 si 90 de zile calendaristice. Dupa plasarea comenzii, cumparatorul o sa fie informat legat de termenul de livrare si in cazul in care acesta nu este de acord cu termenul, comanda va fi anulata. De asemenea exista posibilitatea ca produsele cu status ''La comanda'' sa nu mai poata fi comandate de la producator iar in acest caz comanda se anuleaza.

3.9. ALEO isi rezerva dreptul de a restrictiona sau suspenda vanzarea Produselor catre Clientul/Utilizatorul abuziv, astfel cum este definit prin prezentul document.

3.10. ALEO isi rezerva dreptul de a restrictiona/suspenda posibilitatea Utilizatorului de a plasa Comenzi pe Site, in cazul in care considera ca un Client este abuziv si ca actiunile acestuia in Site ar putea cauza ALEO un prejudiciu. Intr-o astfel de situatie, Clientul va fi informat in cel mai scurt termen posibil despre decizia ALEO in acest sens.

3.11. ALEO isi rezerva dreptul de a refuza si/sau de a anula orice Comanda plasata si inregistrata pe Site de un Client abuziv, astfel cum este definit prin prezentul document, asupra caruia exista suspiciuni cu privire la savarsirea unei actiuni contrare scopului acestui document, iar activitatea Clientului pe Site este de natura sa produca un prejudiciu ALEO. In acest sens, ALEO se obliga sa returneze Clientului pretul tranzacției/suma achitat(a) in termen de maximum 3 (trei) zile lucratoare de la data la care a informat Clientul.

3.12. ALEO își rezervă dreptul să completeze și să modifice orice informație de pe SITE.

3.13. Orice problemă cauzată de produsele și/serviciile prezentate pe SITE se va soluționa pe cale amiabilă în termen de maximum 15 zile de la momentul la care consumatorul anunță ALEO/ Partenerul despre neconformitățile constatate.

4. Pierderi/Costuri suplimentare

4.1. ALEO nu răspunde de nicio pierdere, costuri, procese, pretenții, cheltuieli sau alte răspunderi, în cazul în care acestea sunt cauzate direct de nerespectarea Termenilor și condițiilor.

4.2. ALEO nu răspunde pentru prejudiciile create ca urmare a nefuncționării Site-ului precum și pentru cele rezultând din imposibilitatea de accesare a anumitor link-uri publicate pe Site.

4.3. ALEO nu răspunde pentru defecțiuni tehnice ale rețelei/echipamentelor ce aparțin operatorilor de telefonie mobilă/operatorilor de servicii de internet/procesatorului de plăți, etc.

5. Utilizarea Site-ului

5.1. ALEO garantează utilizarea optimă a Site-ului prin utilizarea minimă a Internet Explorer 6.

5.1.1.Clientul se obligă să acceseze și să utilizeze Site-ul în scopuri și prin mijloace care să nu constituie o utilizare abuzivă, care ar putea afecta desfasurarea activitatii si operarea corespunzatoare a Site-ului sau de natura a afecta imaginea/reputatia ALEO.

5.1.2. In situatia in care ALEO descopera incalcari de orice fel ale prevederilor referitoare la utilizarea Site-ului ALEO, de natura sa prejudicieze sau sa afecteze sub orice forma activitatea desfasurata de ALEO, acesta isi rezerva dreptul la libera sa alegere, de a anula, restrictiona sau interzice accesul Clientului in Cont. In acest sens, ALEO va informa Clientul in legatura cu decizia luata, precum si cu masurile adoptate.

5.1.3. Clientul poate efectua Comenzi pe Site, prin adăugarea Bunurilor și/sau Serviciilor dorite în coșul de cumpărături, urmând a finaliza Comanda efectuand plata prin una dintre modalitatile indicate expres la art. 6.2 de mai jos. Odată adaugat in cosul de cumparaturi, un Bun si/sau un Serviciu este disponibil pentru achizitie in masura in care exista stoc disponibil pentru acesta. Adaugarea unui Bun/Serviciu in Cosul de cumparaturi, in lipsa finalizarii Comenzii, nu atrage dupa sine inregistrarea unei comenzi, implicit nici rezervarea automata a Bunului/Serviciului.

5.1.4. Disponibilitatea unui Produs va fi afișată în Site după cum urmează:

  • IN STOC”– Produsul este disponibil în stocul Aleo (în cazul Produselor Aleo) sau al Partenerului (în cazul Produselor Marketplace), după caz, și poate fi achiziționat online, pe Site (atât în cazul Produselor Aleo, cât și în cazul Produselor Marketplace), sau prin ridicare din magazin Aleo (în cazul in care produsul nu se regăsește în stocul magazinului în momentul plasării comenzii, respectiv în momentul confirmării Comenzii, acesta o sa fie trimis la magazin de la depozitul central - in cazul in care produsul este disponibil in stoc - exclusiv în cazul Produselor Aleo)
  • „EXCLUSIV ONLINE” – Produsul este disponibil în stocul ALEO (în cazul Produselor ALEO) sau al Partenerului (în cazul Produselor Marketplace), după caz, și poate fi achiziționat exclusiv online, pe Site
  • „IN STOC FURNIZOR”– Produsul nu este disponibil în stocul Aleo în momentul accesării paginii în care acesta este afișat. Dacă înregistrezi o Comandă pentru un Produs semnalizat cu „în stoc la furnizor”, vei fi informat cu privire la disponibilitatea Produsului și termenul estimat de livrare în cel mai scurt timp posibil de la momentul confirmării comenzii, în cazul în care aceasta nu este deja afișată în Coș
  • „PRECOMANDA”– Produsul nu este disponibil în stocul Aleo și nici în stocul furnizorului (în cazul Produselor Aleo) ori în stocul Partenerului (în cazul Produselor Marketplace). Dacă înregistrezi o Comandă pentru un Produs care este semnalizat cu „precomandă”, disponibilitatea Produsului va fi verificată și comunicată în cel mai scurt timp posibil de la momentul plasării Comenzii
  • „LA COMANDA”– Produsul nu este disponibil în stocul Aleo dar este disponibil în stocul furnizorului (în cazul Produselor Aleo). Dacă înregistrezi o Comandă pentru un Produs care este semnalizat cu „LA COMANDA”, disponibilitatea Produsului va fi verificată și comunicată în cel mai scurt timp posibil de la momentul plasării Comenzii. ATENTIE!: rareori exista situatia in care produsul nu este disponibil nici la producator sau produsul este scos din fabricatie. In aceste cazuri comenzile se anuleaza.
  • „STOC EPUIZAT” – Produsul nu este disponibil în stocul Aleo (în cazul Produselor Aleo) ori în stocul Partenerului (în cazul Produselor Marketplace).

5.1.5. Comanda poate conține atât Produse vândute de diferiți Parteneri, cât și Produse vândute de Aleo și Produse vândute de Parteneri. În aceste cazuri în care Comanda conține Produse vândute de persoane juridice diferite, condițiile comerciale, garanția, modalitatea, taxa și termenul de livrare, precum și politica și taxele de retur pot diferi pentru fiecare Produs în parte, acestea regăsindu-se în descriera Produselor, respectiv în Comanda. De asemenea, documentele legale (inclusiv factura, certificatul de garanție, etc.) vor fi transmise de fiecare Vânzător (Aleo sau, după caz, Partener).

5.1.6. Comenzile plasate de către Client presupun parcurgerea si finalizarea urmatorului flux:

  • Clientul va pune în coșul virtual de cumpărături Produsele pe care intenționează să le achiziționeze;
  • Ulterior selectării Produselor dorite și punerii lor în coșul virtual, Site-ul va afișa Clientului Pretul de Vanzare al Produselor selectate, inclusiv taxele de livrare și modalitățile de plată disponibile;
  • Clientul va revizui coșul virtual final și va avea la dispoziție următoarele opțiuni: confirmarea intenției sale de cumpărare, acceptând astfel oferta, termenul de livrare, Prețul Produselor și alegând totodată metoda de plată dorită sau renunțarea la Comandă și părăsirea ferestrei.
  • După confirmarea de către Client a intenției sale de cumpărare, Site-ul va efectua în mod automat următoarele operațiuni:

(i)  în cazul în care Clientul alege plata ramburs, la Curier, Comanda va fi considerată plasată în mod valabil;

(ii) în cazul în care Clientul alege plata prin card bancar, Platforma va redirecționa Clientul către fereastra de plată (în pagina de internet a Procesatorului de plăți);

(iii) în cazul în care Clientul alege plata prin ordin de plată, acestuia i se vor afisa datele pentru efectuarea transferului bancar.

(iv) în cazul în care Clientul alege plata prin credit online, acesta va fi redirectionat catre pagina instituitei care oferta creditul.

Înregistrarea comenzii nu reprezintă și confirmarea acesteia. Clientul va fi informat de catre ALEO cu privire la inregistrarea Comenzii, urmand sa fie acceptata de ALEO in momentul primirii de catre Client a confirmarii Comenzii. Comanda se considera valabila numai dupa primirea de catre Client a mesajului de confirmare a Comenzii din partea ALEO, in considerarea a pretului afisat, precum și a caracteristicilor Produselor solicitate de Client, daca este cazul.

Prin finalizarea Comenzii, Clientul consimte ca toate datele furnizate de acesta, necesare procesului de cumparare, sunt corecte, complete si adevarate la data plasarii Comenzii.

  • Comenzile vor fi confirmate prin transmiterea unui e-mail Clientului și prin înregistrarea Comenzii în Contul Clientului (in cazul in care acesta isi creaza cont).
  • Comenzile ce contin Produse livrate de Partener sunt procesate si executate de catre acesta, Partenerul fiind exclusiv responsabil de onorarea acestora.

5.1.7. Prin finalizarea Comenzii, Clientul consimte ca Vanzatorul poate sa il contacteze, prin orice mijloc disponibil / agreat de Vanzator, in orice situatie in care este necesara contactarea Clientului.

5.1.8. ALEO se obliga sa accepte Comanda plasata de catre Client, cu exceptia situatiei in care Comanda respectiva contravine prezentului document, inclusiv in situatia in care ALEO are un motiv intemeiat sa considere Comanda plasata de catre un Client abuziv, astfel cum acesta este definit prin prezentul document, de natura a genera costuri nejustificate, dar si de a perturba activitatea ALEO.

5.1.9. ALEO isi rezerva dreptul de a monitoriza modul in care sunt achizitionate Produsele, iar in situatia Comenzilor plasate in mod abuziv si/sau fraudulos de natura a genera cheltuieli nejustificate ALEO, societatea isi rezerva dreptul de a restrictiona/limita si/sau anula in mod direct orice Comanda plasata de catre aceasta categorie de Client. In orice caz, ALEO se obliga sa restituie suma achitata de Client intr-un interval care nu poate depasi 3 (trei) zile lucratoare.

5.1.10. Vanzatorul poate anula Comanda efectuata de catre Client, in urma unei notificari prealabile adresate Clientului, fara nicio obligatie ulterioara a vreunei parti fata de cealalta, in afara de restituirea platii efectuate, daca este cazul, sau fara ca vreo parte sa poata sa pretinda celeilalte daune-interese in urmatoarele cazuri:

  • neacceptarea de catre banca emitenta a cardului Clientului, a tranzactiei, in cazul platii online;
  • invalidarea tranzactiei de catre procesatorul de carduri agreat, in cazul platii online;
  • datele furnizate de catre Client, pe Site sunt incomplete si/sau incorecte;
  • Produsul nu se mai afla in stocul Vanzatorului.

5.1.11. În cazul epuizării stocului, Comanda va fi anulată, Clientul urmând a fi notificat în acest sens de către reprezentantul Vanzatorului. Pentru Comenzile achitate se va proceda la restituirea contravalorii în contul din care a fost efectuată plata. În cazul anulării comenzii, niciuna din părțile implicate nu va pretinde/solicita daune.

5.1.12. In cazul Clientilor persoane fizice, pot fi achiziționate maximum 10 (sase) Produse din fiecare cod, in vederea utilizarii exclusive în scopuri private si de uz casnic in limita stocului disponibil. Nu există o limitare asupra numărului de coduri achiziționate.

Pentru claritate, in situatia în care acelasi Client abuziv, astfel cum este definit prin prezentul document, plaseaza pe Site mai multe Comenzi cu acelasi Produs, care insumate depasesc limita stabilita de maximum de 10 Produse din fiecare cod, intr-un interval de timp mai mic de 24 de ore de la momentul confirmarii primei Comenzi, ALEO va anula Comanda, nemaifiind considerata plasata in scopuri personale si de uz casnic, si va informa Clientul abuziv in acest sens pe adresa de e-mail comunicata. In orice caz, ALEO va returna pretul tranzactiei/suma achitat(a), in maximum 3 (trei) de zile calendaristice de la confirmarea anularii Comenzii.

5.1.13. În cazul Clienților persoane fizice autorizate, persoane juridice, precum si orice alte entitati, ce doresc achiziționarea mai multor produse din același cod in scopuri comerciale sau profesionale, se poate solicita o ofertă personalizată diviziei corporate, Business to Business si Business-to-Government, la adresa de e-mail: corporate@aleo.ro sau b2b@aleo.ro . Mai multe detalii pe paginile https://aleo.ro/corporate si https://aleo.ro/info-center/revanzare/.

5.2. Modalitățile de plată acceptate pentru finalizarea unei Comenzi care contine exclusiv Produse vandute de ALEO sunt: numerar la livrare, online cu card bancar, ordin de plată, plata prin credit online de la TBI Bank, rate online cu un card de debit prin Oney, sau credit online prin Oney de la unul dintre partenerii Oney.

 Modalitățile de plată acceptate pentru finalizarea unei Comenzi care contine si/doar Produse vandute de catre Parteneri sunt: numerar la livrare, online cu card bancar, ordin de plată.

 În cazul în care optați pentru plata online cu card bancar, vă informăm că înregistrarea plății nu garantează confirmarea și livrarea comenzii. În cazul în care Comanda nu este confirmată (termenul pentru procesarea comenzii este de 48 ore) suma de bani plătită va fi restituită în contul dumneavoastră în cel mai scurt timp.

În cazul comenzii finalizate cu modalitate de plată Credit online de la TBI Bank, vă informăm că vom expedia comanda după aprobarea contractului de credit si primirea confirmarii de la TBI Bank, iar livrarea produselor se va efectua în termen de maximum 1-3 zile lucratoare de la aceasta data (in cazul in care produsele sunt disponibile in stoc).

Soluțiile de creditare Oney (3xOney și 4xOney) sunt furnizate de Oney Bank persoanelor fizice eligibile pentru (a) costuri nesemnificative (maximum 0,5% din valoarea totală a creditului) sau (b) gratuit (în campanii promoționale) fiind rambursabile în maximum 60 de zile (pentru 3xOney) sau 90 de zile, dar nu mai mult de 3 luni (pentru 4xOney). Soluțiile de Creditare Oney sunt disponibile exclusiv pentru Produsele vândute pe Site exclusiv de catre Aleo și sunt valabile pentru un credit de minim 450 Lei și maxim 12000 Lei.

Prin acceptarea prezentului document confirmați că înțelegeți și sunteți de acord că exercitarea de către dvs. a dreptului de denunțare a contractului de vânzare-cumpărare și returnarea produselor achiziționate de pe site-ul ALEO pentru care ați beneficiat de o soluție de creditare 3x Oney sau 4x Oney în baza unui contract de credit încheiat online cu Oney Bank, atrage încetarea automată a contractului de credit fără nicio altă formalitate, în conformitate cu Termenii și condițiile generale aplicabile acordării online a soluțiilor de creditare Oney (3xOney și 4xOney) și Termenii și condițiile de utilizare a site-ului www.aleo.ro. Oney Bank este o instituție de credit franceză autorizată să desfășoare activități de creditare și de plată de Autoritatea Franceză de Control Prudențial și Rezoluție (“ACPR”), organizată și funcționând ca societate pe acțiuni în conformitate cu legislația din Franța, cu un capital social de 51.286.585 euro, înregistrată în Registrul Comerțului și Societăților din Lille Metropole sub numărul 546 380 197, cu sediul situat în str. Avenue de Flandre, nr. 34, Croix (59170), număr de telefon +40317305050 și adresă de email: serviciulclienti.ro@oney.com, supravegheată de autoritatea competentă franceză, ACPR, precum și de Banca Națională a României și furnizează Soluțiile de Creditare Oney transfrontalier, fără prezență fizică pe teritoriul României. Într-o astfel de situație, prin acceptarea prezentului document înțelegeți și sunteți de acord că rambursarea de către Aleo a tuturor sumelor astfel finanțate să fie efectuată de ALEO prin utilizarea aceleiași metode de plată utilizate de dvs., mai exact prin restituirea de către ALEO a sumei integrale a prețului de achiziție și a oricăror sume finanțate prin contractul de credit, în contul indicat de către Oney Bank în scopul achitării sumelor datorate de dvs. în legătură cu creditul 3xOney sau creditul 4xOney.

5.3. Înregistrarea comenzii nu reprezintă și confirmarea acesteia. Contractul se considera incheiat in momentul comunicarii catre Client a confirmarii Comenzii plasate. După confirmarea si preluarea Comenzii, aceasta va fi procesată de către operatorii noștri în vederea confirmării și stabilirii detaliilor de livrare. Termenul de livrare este de cel mult 15 zile lucrătoare de la confirmarea comenzii.

5.4. În perioada sărbătorilor de Paște, de iarnă, a evenimentului Black Friday, precum și pe toată durata altor campanii ale companiei, procesarea unei comenzi precum și livrarea acesteia poate dura maximum 15 zile lucrătoare de la confirmarea comenzii.

5.5. Livrarea. Cumpărătorul are dreptul să nu accepte Bunurile livrate în cazul în care acestea nu sunt conforme cu detaliile tehnice specificate în pagina Produsului. În acest caz, pentru Produsele vandute de Aleo, Aleo își asumă responsabilitatea aducerii Produselor la conformitate. Pentru Produsele vandute de Partener, Partenerul este exclusiv responsabil pentru aducerea acestora la conformitate.

5.6. Clientul înțelege că termenul de livrare afișat în momentul plasării comenzii este un termen estimativ, iar pentru Produsele achiziționate direct de la Partener prin intermediul Site-ului, Partenerul este exclusiv responsabil pentru respectarea acestuia. Comenzile ce conțin Produse vândute de vânzători diferiți (de exemplu, atât Produse vândute de Aleo, cât și Produse vândute de Partener ori Produse vândute de Parteneri diferiți) vor fi livrate separat, în funcție de Data estimata de livrare a fiecărui Produs.

5.7. Cumpărătorul va intra în proprietatea Bunurilor după semnarea documentului de transport și efectuarea plății (dacă aceasta nu a fost în prealabil efectuată) către curier.

5.8. Returul produselor: Conform OUG nr. 34/2014, persoanele fizice au posibilitatea de a se retrage din contractul de la distanță în termen de 14 zile începând de la ziua în care intră în posesia fizică a Produsului.

Returnarea Produselor ALEO se face in conditiile mentionate in continuare si detaliate aici - https://aleo.ro/politica-de-retur - prin care Clienții au posibilitatea de a returna Produsele vandute de ALEO prin intermediul Site-ului.

Returnarea Produselor MARKETPLACE se face in conditiile mentionate pe pagina de prezentare dedicata fiecarui Partener.

Aveți posibilitatea ca în termenul de 14 zile calendaristice să returnați Produsul, nefiind obligatoriu ca acesta să fie returnat în ambalajul original. Pentru aceasta puteți completa formularul de retur pus la dispoziție în secțiunea Formular retur sau ne puteți comunica intenția Dumneavoastră (declarație neechivocă) de retur în orice alt mod (în scris - plic la poștă, prin e-mail, prin telefon, etc.).

5.9. Returnarea produselor la comenzile cu ridicare din magazin: La comenzile plasate pe website cu metoda de livrare ''Ridicare din magazin'' returul se poate face doar la magazinul de unde s-au ridicat produsele si doar cu acceptul explicit al vanzatorului.

5.10. Renunțare la servicii. Cumpărătorul persoana fizica are dreptul de a renunța la Serviciul comandat în termen de 14 zile calendaristice de la data comenzii serviciului respectiv. Totuși, Cumpărătorul își pierde dreptul de retragere prevăzut de legislația în vigoare odată ce serviciul comandat a fost prestat, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al Cumparatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere după executarea completă a Contractului de către Vanzator. Prin urmare, după ce Serviciul a fost prestat (de exemplu, produsul a fost instalat, dezinstalat, curățat, etc.), contractul de prestări servicii la distanță se consideră complet executat, iar consumatorul nu mai beneficiază de dreptul de retragere din contract în termenul de 14 zile prevăzut de legislația în vigoare. Astfel, orice alt Serviciu solicitat separat/suplimentar (de exemplu, dezinstalare, instalarea unui nou produs, etc.) reprezintă un Serviciu comandat separat și va fi efectuat la solicitarea expresă a Clientului, contra-cost.

5.11. Dacă au fost achiziționate mai multe produse din același model, se acceptă retur doar dacă unul singur a fost desigilat sau dezambalat.

5.12. În cazul mai multor produse achiziționate printr-un credit, nu se va putea face returul unui singur produs, ci doar un retur integral, al tuturor produselor.

5.13. În cazul în care se returnează un produs dintr-un pachet promoțional se va returna diferența dintre prețul de bază și cel promoțional al produsului returnat.

5.14. Diminuarea valorii Produselor returnate

5.14.1. În acord cu prevederile legale aplicabile, Clientul este responsabil doar pentru diminuarea valorii Produselor care rezultă din manipulări altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării Produselor.

5.14.2. În cazul in care Clientul își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat Produselor într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a acestora, Clientul  este responsabil pentru eventuala diminuare a valorii Produselor.

5.14.3. Orice diminuare a valorii Produselor rezultată din manipularea acestora altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării Produselor este in responsabilitatea Clientului. Pentru claritate, din Prețul de Vânzare al Produsului, Vânzătorul este îndreptățit să rețină o sumă de bani ce reprezintă diminuarea valorii Produsului. Contravaloarea taxei de diminuare va fi comunicată către Clientul după recepționarea și verificarea acestora de către Vânzător.

5.15. Garanția Produselor

5.15.1. Produsele beneficiază de condiții de garanție conform legislației în vigoare și politicilor comerciale ale Producatorilor, respectiv ale Aleo sau, după caz, ale Partenerilor. Condițiile în care se asigură garanția Produselor sunt cele prevăzute în certificatul de garanție.

5.15.2. În cazul Produselor ALEO, certificatele de garanție fie sunt emise direct de producator, fie sunt emise de catre Aleo.

5.15.3. În cazul Produselor MARKETPLACE, certificatele de garanție fie sunt emise direct de producator, fie sunt emise de catre Partener. Condițiile de garanție a acestor produse pot diferi de la un Partener la altul, astfel încât Clientul trebuie să verifice în prealabil informațiile disponibile pe pagina fiecărui Produs pentru a se asigura că acestea corespund cu așteptările sale.

5.15.4. In cazul Produselor resigilate, garantia poate sa acopere o perioada diferita fata de perioada de garantie a aceluiasi Produs nou, sigilat. Perioada de garantie este specificata in certificatul de garantie pentru fiecare Produs resigilat in parte.

5.15.5. Toate informatiile legate de Garantii le ragasiti pe pagina dedicata Garantiilor: https://aleo.ro/info-center/garantie/

6. REVIEW (RECENZII), COMENTARII ȘI ÎNTREBĂRI

Recenziile, comentariile și întrebările pot fi adresate doar de Utilizatorii logați în Cont, indiferent dacă acestea privesc Produse sau Servicii achiziționate de pe SITE de la Aleo sau Parteneri sau din magazinele fizice ALEO.

Colectarea, moderarea și publicarea recenziilor

Indiferent de modul de colectare ori de produsul sau serviciul vizat, toate recenziile sunt supuse regulilor descrise în prezenta secțiune, completate cu cele prevăzute de legislația în vigoare.

6.1. Colectarea recenziilor

Recenziile pot fi colectate în mod solicitat sau nesolicitat, după cum urmează:

- pot fi solicitate prin e-mail, cu respectarea regulilor privind protecția datelor cu caracter personal. Utilizatorii nu sunt obligați în niciun fel să acorde recenzii;

- de asemenea, recenziile pot fi solicitate, cu titlu general, în cadrul unor campanii organizate de ALEO ori, dupa caz, de ALEO si Parteneri. În acest sens, ALEO poate organiza campanii de încurajare a publicării unei recenzii a Produsului sau Serviciului achiziționat de anumiți Utilizatori ori, in cazul Produselor MARKETPLACE, a unei recenzii privind Partenerul care a pus la vanzare Produsul sau Serviciul achizitionat de Utilizator, prin astfel de campanii urmărindu-se obținerea unei opinii personale, constructive și sincere a Clienților ce au achiziționat Produsul sau Serviciul, fără ca eventualele recompense oferite în cadrul unor astfel de campanii să urmărească obținerea unei anumite recenzii ori unui anumit rating. Eventualele recompense oferite în cadrul unor astfel de campanii au ca scop exclusiv mulțumirea pentru oferirea unei recenzii care îi va ajuta pe ceilalți utilizatori să ia o decizie informată cu privire la achiziția Produsului sau Serviciului, respectiv cu privire la Partener;

- din secțiunea „Review-uri” aflată în pagina SITE a fiecărui produs pot fi lăsate recenzii fără a exista o solicitare.

Într-un termen rezonabil după achiziționarea unui Bun sau Serviciu (de regulă după termenul de 14 zile în care Clientul poate returna Produsul sau, după caz, Serviciul, retrăgându-se din contractul de vânzare) Clientul poate fi contactat prin aceleași canale de comunicare agreate în momentul lansării Comenzii, pentru transmiterea unui review legat de Bunul sau Serviciul achiziționat de pe Site. Astfel, Clientul se implică activ în crearea de noi servicii și detalierea caracteristicilor Bunurilor sau Serviciilor și informarea altor posibili cumpărători de pe Site cu privire la Produsele achizitionate ori cu privire la Partenerul care a oferit spre vanzare Produsele. Opiniile dvs. sunt atent analizate de angajații ALEO care le utilizează ca ghid în alegerea gamei de Produse si Servicii oferite Clientilor. Pașii pentru lăsarea unei recenzii, indiferent de modalitatea de colectare:

a). Accesarea SITE-ului

b). Conectarea în propriul CONT de UTILIZATOR

c). Accesarea secțiunii „Produse” și selectarea produsului/serviciului pentru care se va lăsa recenzie sau, dupa caz, a secțiunii „Comenzile mele”

d). Accesarea secțiunii „Review-uri” -> „Adaugă review” sau, dupa caz prin accesarea comenzii dorite si selectarea produsului pentru care se dorește acordarea recenziei

e). Completarea câmpurilor disponibile și acordarea unui rating în concordanță cu recenzia

f). Publicarea, opțională, a unei imagini privind Produsul sau Serviciul achiziționat

g). Acceptarea, obligatorie, a Termenilor și Condițiilor și a prelucrării datelor cu caracter personal în condițiile Politicii privind protectia datelor cu caracter personal - https://aleo.ro/politica-de-confidentialitate.

Orice recenzie, indiferent de modalitatea de colectare, trebuie să respecte următoarele reguli privind recenziile („Regulile ALEO privind recenziile”):

- recenzia trebuie să provină de la un client ALEO sau, dupa caz, client al Partenerului care a achiziționat efectiv Produsul sau Serviciul de pe Site sau dintr-un magazin fizic ALEO (vezi secțiunea Moderarea și verificarea recenziilor pentru a înțelege cum se face această verificare);

- în procesul de acordare a unei recenzii trebuie completate toate câmpurile marcate drept obligatorii, inclusiv acordarea unui rating în concordanță cu conținutul recenziei;

- recenzia trebuie redactată în limba română, fiind, însă, permise cuvintele sau expresiile în limbi străine de largă utilizare în toate mediile referitoare la domeniul respectiv;

- recenzia trebuie redactată într-un limbaj corespunzător; nu este permisă utilizarea unui limbaj care conține remarci jignitoare sau defăimătoare la adresa oricărei persoane fizice sau juridice, limbaj violent, rasist, amenințător, care îndeamnă la săvârșirea unei fapte prevăzute de legea penală sau contravențională, care incită la ură sau discriminare;

- recenzia trebuie sa utilizeze un limbaj inteligibil;

- recenzia trebuie să se refere în principiu la caracteristicile, funcționalitățile, specificațiile produsului sau serviciului achiziționat și evaluat;

- recenzia trebuie să reflecte opinia personală, sinceră, corectă, neînșelătoare și constructivă a utilizatorului privind produsul sau serviciul evaluat;

- conținutul recenziei nu trebuie să cuprindă date sau informații cu caracter personal ale Utilizatorului sau ale oricărei terțe persoane, inclusiv dar fără a se limita la: nume, numere de telefon, adrese de e-mail, adresa de livrare sau de domiciliu, date ale contului sau cardului bancar, precum și orice informații care ar putea duce la un furt de identitate;

- conținutul recenziei nu trebuie să încalce drepturile de autor sau orice alte drepturi ale unor terțe părți;

- recenzia nu trebuie să facă referire directă sau indirectă la un alt comerciant ce desfășoară aceeași activitate comercială ca și ALEO, cu excepția recenziilor ce privesc Partenerii care au pus la vânzare Produsul sau Serviciul achiziționat de Utilizator de pe Site;

- recenzia nu trebuie să conțină materiale de natură publicitară;

- recenzia nu trebuie să încalce orice prevedere legală aplicabilă.

De asemenea, orice imagine încărcată în cadrul recenziei trebuie să respecte regulile de mai sus, și, în plus, să nu conțină viruși ori să prezinte un conținut alterat în orice fel.

6.2. Moderarea și verificarea recenziilor

Moderarea recenziilor adăugate pe Site se face atât prin sisteme automate, precum și, dacă este cazul, prin verificări și analize manuale pentru a ne asigura că sunt respectate în totalitate Regulile ALEO privind recenziile.

Recenziile lăsate de un Utilizator vor fi verificate în mod special pentru a ne asigura că aceasta provine de la un Client care a achiziționat efectiv Produsul sau Serviciul, iar conținutul acesteia reflectă experiența reală a acestui Client.

Deși recenziile pot fi adăugate doar de către Utilizatori conectați în Contul personal de client, efectuăm și următoarele verificări:

- prin sisteme automate, în baza verificării și confirmării de către sistemul intern că recenzia provine de la un client care a achiziționat efectiv produsul/serviciul („Achiziție verificată”), presupunând verificarea următoarelor aspecte:

1. statusul Comenzii plasate/efectuate de Utilizator pentru respectivul Produs sau Serviciu este complet

2. Utilizatorul nu a mai plasat o recenzie pentru acel Produs sau Serviciu;

- prin verificări manuale, ceea ce presupune verificarea respectării celorlalte reguli menționate în secțiunea Regulile ALEO privind recenziile.

Etapele descrise mai sus sunt valabile pentru orice verificare ce privește respectarea Regulilor ALEO privind recenziile.

Întreaga verificare a achiziției nu poate depăși un termen de maximum 15 (cincisprezece) zile lucrătoare de la data plasării recenziei de către Utilizator.

În măsura în care apreciem că oricare dintre Regulile ALEO privind recenziile este încălcată, recenzia nu va fi publicată și vom notifica Utilizatorul care a adăugat recenzia cu privire la acest aspect, printr-un mesaj automat. Dacă după primirea mesajului automat și în urma reparcurgerii sectiunii Regulile ALEOprivind recenziile, Utilizatorul apreciază că, în mod neîntemeiat (i.e., fără a exista un temei în Regulile ALEO privind recenziile), recenzia nu a fost publicată, poate solicita informații/detalii suplimentare prin formularul de contact disponibil în secțiunea „Suport clienți” -> „Contact”.

6.3. Publicarea recenziilor

În măsura în care apreciem că sunt respectate Regulile ALEO privind recenziile, recenzia va fi publicată pe Site, in masura in care nu este contrara prezentului document. Clientul va fi notificat cu privire la publicarea recenziei.

6.4. Votul unei recenzii

Utilizatorii autentificați în Cont pot vota utilitatea unei recenzii lăsate de un alt client cu privire la un produs din secțiunea „Ți-a fost de ajutor”, prin „da” sau „nu”.

6.5. Clasificarea recenziilor

În mod implicit, recenziile sunt sortate în ordine cronologică, de la cele mai recente la cele mai vechi. Există, de asemenea, posibilitatea de a clasifica recenziile după modul „cele mai populare”, acest criteriu luând în considerare votul acordat de ceilalți utilizatori cu privire la utilitatea acelei recenzii, recenziile fiind ordonate de la cele care conțin cel mai bun rating la cele care conțin cel mai slab rating.

6.6. Editarea recenziilor după publicare

O recenzie poate fi editată de către Utilizatorul care a adăugat-o, iar echipa ALEO, în urma verificărilor efectuate, apreciază că utilizatorul este titularul recenziei postate inițial, iar recenzia editată îndeplinește condițiile Regulile ALEO privind recenziile.

6.7.  Autorizația de utilizare

În momentul înregistrării unei recenzii, comentariu, întrebare pe SITE, Utilizatorii acordă ALEO o licență neexclusivă, perpetuuă, irevocabilă, nelimitată teritorial și dau dreptul acestuia de a utiliza, reproduce, modifica, adapta, publica, traduce, distribui și de a afișa acest conținut.

Astfel, Utilizatorii autorizează, cu titlu gratuit, utilizarea de către ALEO a recenziilor în cadrul comercializării și promovării Produsului/Serviciului la care se referă, în special pentru următoarele mijloace de difuzare: pe internet, inclusiv în cadrul Site-ului, în magazinele fizice Aleo, în cadrul comunicărilor interne, precum și în mediile tipărite, inclusiv, în special, publicații, cataloage, presă, pliante, fluturași.

6.8.  Consimțământul privind prelucrarea datelor cu caracter personal

Pentru îndeplinirea scopurilor menționate mai sus, datele cu caracter personal ale Utilizatorilor vor fi prelucrate în condițiile detaliate în Politica de prelucrare a datelor cu caracter personal - https://aleo.ro/politica-de-confidentialitate .

6.9. Durata de menținere a recenziilor

Recenziile vor fi menținute pe Site pe întreaga durată a disponibilității produselor în Site cu privire la care sunt publicate recenziile.

6.10. In anumite perioade ale unui an calendaristic, clientii vor fi recompensati pentru plasarea unei recenzii validate. Recompensa consta in oferirea unui voucher/cod de reducere, prin intermediul email-ului. Voucher-ul/Codul de reducere se trimite automat dupa aprobarea Recenziei. Doar clientii care au plasat recenzie fiind autentificati in cont vor primi pe email Voucher-ul/Codul de discount. Valoarea Recompensei nu este una fixa si poate varia in functie de perioada anului.

7. Accesarea SITE-ului 

Aceasta implică acceptul Utilizatorilor ca datele lor personale să fie păstrate și prelucrate de compania ALEO si, dupa caz, de catre Parteneri. Informațiile pe care ni le transmiteți sunt tratate cu maximă confidențialitate și exclusiv în scopurile pentru care au fost colectate.

Scopurile prelucrării acestor date sunt: crearea si administrarea unui Cont de Utilizator pentru achiziționarea Produselor; informarea utilizatorilor privind prelucrarea comenzilor (confirmarea comenzilor plasate, expediere, facturare); transmitere informatii/mesaje privind produsele care se afla in sectiunea “Cosul meu”; livrarea Produselor comandate; returnarea produselor conform prevederilor legale si https://aleo.ro/politica-de-retur; rambursarea contravalorii produselor returnate prin retragere din contractele incheiate la distanta; acordare solutii de finantare prin partenerii nostri; acordare servicii suport cu privire la produse/comenzi sau servicii din portofoliul Aleo, partenerilor implicati in fluxul de finantare sau livrare sau al partenerilor Marketplace; abonarea la ofertele disponibile pe Site (consimțământul Utilizatorului); transmiterea de comunicări comerciale (consimțământul Utilizatorului); transmiterea unor oferte pentru produse similare celor cumpărate (în baza consimțământul Utilizatorului și în temeiul interesului legitim al societății ALEO si, dupa caz, al Partenerilor); informarea Utilizatorilor abonați despre promoțiile Produselor vandute pe Site sau despre orice alte promoții sau activități desfășurate de ALEO prin orice mijloace de comunicare (poștă, e-mail, telefon, SMS, etc.); etc.

Atat Aleo, cat si Partenerii se obligă ca datele personale să nu fie difuzate către terți prin vânzare, dezvăluire parțială sau închiriere.

ALEO poate dezvălui informațiile Dumneavoastră cu caracter personal, dupa caz, Partenerilor sau unor terți autorizați, cu care societatea a încheiat diverse contracte, urmate de acorduri de confidențialitate (Non-Disclosure Agreement) și/sau acorduri de prelucrare a datelor cu caracter personal (DPA).

În cazul în care parteneriatul presupune transfer de informații și date despre Utilizatori, partenerul va fi obligat să respecte confidențialitatea acestor date și să le utilizeze exclusiv în scopul executării contractului respectiv. Partenerii pot avea calitatea de Persoane împuternicite să prelucreze date cu caracter personal sau pot fi Operatori asociați cu Operatorul ALEO, stabilind în comun scopurile și mijloacele prelucrării de date. În ambele cazuri datele Dvs. vor fi prelucrate în conformitate cu dispozițiile Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date.

În cazul în care selectați opțiunea de a achita online cu plata unui card bancar, ALEO va transmite către procesatorul de plăți doar date referitoare la Comanda dumneavoastră, fără a accesa și procesa alte date referitoare la cardul bancar.

ALEO si Partenerii oferă Produse și Servicii similare, accesorii/complementare celor achiziționate de clienti din magazinele ALEO și de pe Site. In temeiul interesului legitim a operatorului si al interacțiunii cu Dvs./tranzactiilor anterioare, puteți fi contactat/notificat cu privire la produse sau servicii similare, accesorii, complementare celor pe care le-ati achizitionat, cu privire la anumite beneficii pe care le puteti accesa (de ex. coduri de reducere); puteti fi contactat de reprezentanți ai Partenerului Marketplace de la care ati facut achizitia sau de partenerii  nostri, in functie de interactiunea Dvs. cu acestia: TBI Money IFN S.A.; ONEY FINANCES S.R.L, FAN Courier Express SRL sau alt transportator subcontractat - în cazul în care ați optat pentru livrarea comenzii prin curier.

Datele Dumneavoastră pot fi accesate și de către societățile care prestează servicii de (email) marketing, agenții publicitare partenere, operatori de marketing direct care efectuează diverse acțiuni specifice agreate de ALEO, operatori de telefonie fixă sau mobila.

Orice prelucrare a datelor Dumneavoastră cu caracter personal se va face cu respectarea Politicii privind protectia datelor cu caracter personal, precum si, dupa caz, cu respectarea Politicii Partenerului privind protectia datelor cu caracter personal.

8. Colectarea datelor

Se face prin diverse modalități și instrumente specifice precum: soft profesional de urmărire a traficului, aplicația de gestiune a newsletter-ului, prin salvarea în baze de date a diverselor formulare de contact disponibile pe site care sunt completate de către Utilizatori, prin chestionare online, etc.

Utilizăm adresele IP pentru a analiza obiceiurile de navigare, a administra Site-ul, a urmări interesele Utilizatorilor și a aduna informații demografice pentru uz intern. Toate acestea au ca scop creșterea gradului de accesibilitate în utilizarea Site-ului și publicarea unor informații cât mai relevante pentru interesele Utilizatorilor.

9. Acces restricționat și (dez)abonare

Prin accesarea Site-ului, crearea unui Cont de Utilizator și plasarea Comenzilor, Utilizatorul acceptă în mod expres Termenii și condițiile Site-ului, modul de desfășurare a operațiunilor online așa cum sunt descrise pe Site.

Există zone în site care necesită înregistrare (vezi Inregistreza-te) sau abonare (vezi Newsletter).

În cazul Newsletter-ului, fiecare ediție/alertă conține și modalitatea de dezabonare; odată accesată această opțiune, se va deschide o pagina in care aveti optiunea de a selecta unul dintre motivele dezabonarii, aceasta actiune nefiind obligatorie. Scopul prezentarii succinte a motivelor dezabonarii este imbunatatirea serviciilor pe care le oferim clientilor nostri. Cererea de dezabonare este finalizata dupa ce este selectat butonul “Trimite”.

Vom inregistra optiunea Dvs. de dezabonare insa, din motive tehnice ce tin de sincronizarea sistemelor interne si bazei de date, este posibil sa primiti in continuare comunicari comerciale timp de 3 zile de la data la care v-ati exercitat optiunea de dezabonare sau de schimbare a preferintelor de abonare. Acest interval de timp constituie durata normala de actualizare a bazelor de date conform cererii sau preferintelor Dvs. Acest interval de timp este perioada in care se fac toate verificarile in inregistrarile interne si se opereaza/aplica masuri tehnice conform optiunilor clientului privind dezabonarea sau modificarea frecventei Newslettere-lor.

Pentru dezabonare nu sunt necesare alte actiuni din partea Utilizatorilor, iar exercitarea dreptului de opozitie la prelucrarea datelor in scop de marketing nu presupune costuri. În funcție de tipul de operațiune (creare cont site, abonare newsletter, aplicație formular online de creditare), Utilizatorului îi pot fi solicitate date precum: nume, prenume, email, adresă, număr de telefon, CNP, companie, etc.

Unele date solicitate sunt obligatorii pentru a putea furniza Bunul sau Serviciul de care Clientul este interesat sau pentru a putea efectua plata. În cazul aplicării pentru un credit în rate acordat de partenerii noștri, completarea CNP-ului este condiție obligatorie impusă de instituția care acordă finanțarea. De asemenea, după momentul introducerii datelor personale în formularul de pe site, potențialul client poate fi contactat de unul dintre parteneri în vederea verificării condițiilor pentru acordarea creditului, pentru formularea unei oferte /soluții de finanțare. Aceste date sunt folosite pentru identificare, validarea sau completarea contului de abonat, pentru evaluarea datelor înscrise în formularul online de creditare.

Datele cu caracter personal vor fi utilizate în scopul derulării contractelor și procesării comenzilor Dvs. Ulterior, datele vor fi salvate ținând cont de termenele de păstrare conform legislației fiscale și comerciale și atât timp cât este necesar pentru protejarea drepturilor ALEO. Pentru derularea în bune condiții a contractului de vânzare, Aleo sau, dupa caz, Partenerul poate contacta Clientul, telefonic sau pe email dacă acesta furnizează datele de identificare și contact. În momentul lansării Comenzii, Clientul este de acord cu forma de comunicare ulterioară (telefonic sau electronic) și cu modul de operare al Vânzătorului.

În cazul în care ați adăugat produse în Coșul de cumpărături, dar nu ați finalizat Comanda, puteți fi contactat prin email sau telefonic de un reprezentant Aleo, în care veți fi anunțat de faptul că ați uitat produsele în coș. Această acțiune este justificată de interesul societății de a clarifica situația prin încheierea contractului de vânzare sau anularea lui. După această acțiune, Clientul va fi contactat dacă și-a exprimat consimțământul pentru primirea altor oferte/comunicări comerciale.

10. Cookies

Site-ul www.aleo.ro folosește cookie-uri, acestea fiind date stocate pe computerul, terminalul mobil sau alt echipament al Utilizatorului, conținând informații despre acesta. Folosirea mecanismului de tip cookie reprezintă un avantaj în folosul vizitatorilor, acesta permițând memorarea unor opțiuni de navigare în Site, precum limba în care se afișează Site-ul, tip de filtre care se aplică la afișarea unor anumite pagini, memorarea numelui de Utilizator și a parolei pentru un acces rapid la conținutul site-ului. Neacceptarea unui cookie nu înseamnă că Utilizatorului îi va fi refuzat accesul de navigare în Site, de citire a conținutului acestuia. Cu ajutorul cookies, proprietarii de Site-uri pot monitoriza și segmenta interesele Utilizatorilor față de anumite zone sau aplicații ale Site-ului, fapt care le permite ulterior îmbunătățirea experienței de navigare, introducerea unui conținut relevant pentru Utilizator, etc.

Unii dintre partenerii noștri de afaceri folosesc cookies pe site-ul nostru, de exemplu cei care își fac publicitate. Cu toate acestea, nu avem acces și nici nu putem controla aceste cookies.

Cookies care, din punct de vedere tehnic, nu este obligatoriu a fi stocate pe terminalul Utilizatorului, vor fi folosite doar dacă Utilizatorul își exprimă consimțămantul expres și neechivoc în legătură cu acestea, prin accesarea butonului “Accepta” din bara de cookies care se afiseaza odata cu prima accesare a site-ului. Utilizatorul își va putea retrage consimțământul în orice moment prin modificarea setărilor aferente browser-ului utilizat, în conformitate cu Politica noastra de Cookies.

Temeiul juridic al acestei acțiuni este reprezentat de interesul legitim de a oferi permanent servicii îmbunătățite utilizatorilor Site-ului.

11. Link-urile

Acest Site conține link-uri către alte Site-uri. Toptools S.R.L. nu este responsabil de politica de confidențialitate practicată de aceștia. Vă recomandăm consultarea în prealabil a termenilor legali și a celorlalte informații referitoare la colectarea datelor cu caracter personal. Normele expuse în acest text se aplică doar în cazul datelor colectate pe acest site.

Pagina utilizează „extensii/module” de la operatorii de rețele sociale (de ex.: Facebook.com; Twitter.com; LinkedIn.com; YouTube.com; TikTok.com; etc.).

Folosim extensii pentru a face legătura între site-ul www.aleo.ro și paginile oficiale a companiei deschise pe aceste platforme. Nu colectăm/stocăm datele personale ale clienților prin intermediul extensiilor, dar este posibil ca prin această legătură, clienții să poată vedea pe conturile create pe aceste platforme, o parte din prietenii lor care apreciază pagina Aleo (denumita Aleo.ro sau Aleoromania).

Deși există posibilitatea de a intra în contact cu un reprezentant Aleo/administrator al paginii Aleo de pe rețeaua de socializare, solicitarea informațiilor legate de statusul comenzii, date de livrare si facturare, date despre retur, sesizari si reclamatii, acestea sunt disponibile in Contul de Utilizator. Informatiile privind caracteristicile tehnice ale produselor sunt disponibile pe site-ul www.aleo.ro.

De asemenea, în cazul unor situații care presupun solicitarea și comunicarea unor date cu caracter personal sau alte informații sensibile, vă rugăm să adresați solicitarea către dpo@aleo.ro  sau la adresa:  Strada Meteor 71B, Cluj-Napoca, jud. Cluj.

12. Reclamații si plangeri

13.1. Reclamațiile privind Produsele Aleo sau, dupa caz, a Produselor Marketplace se adresează în condițiile afișate pe Site, în următoarea secțiune: https://aleo.ro/contact

13.2. Plangerile cu privire la masurile corective in temeiul Regulamentului privind serviciile digitale (Digital Service Act) se adreseaza in conditiile afisate pe site, în următoarea secțiune: https://aleo.ro/contact Plangerile pot fi facute in termen de cel mult 6 luni de la comunicarea deciziei privind masuri corective applicate.

13. Notificări și acțiuni privind informațiile despre Utilizatori

La cererea scrisă a Utilizatorilor, datată și semnată, expediată pe adresa ALEO, acesta se obligă:

a) să confirme solicitanților, dacă prelucrează sau nu date personale; acest lucru se face gratuit, o singură dată pe an;

b) să rectifice, actualizeze, blocheze, șteargă sau să transforme în date anonime, în mod gratuit, datele a căror prelucrare nu este conformă dispozițiilor privind protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date;

c) să transmită Utilizatorului datele cu caracter personal care o privesc și pe care le-a furnizat Toptools S.R.L. într-un format structurat, utilizat în mod curent și care poate fi citit automat în vederea transmiterii acestora altui operator;

d) să înceteze prelucrarea datelor personale ale Utilizatorului, dacă acesta solicită acest lucru.

De asemenea Datele personale pot fi descarcate, anonimizate sau sterse din contul de client de pe aleo.ro de la rubrica Contul meu > Setarile de confidentialitate

14.  Securitate

Acest Site adoptă toate măsurile de securitate necesare protejării datelor personale ale Utilizatorilor noștri. În momentul completării datelor personale pe Site-ul nostru, informațiile vor fi protejate atât offline cât și online. Aleo a implementat masuri de protectie a Site-ului  fata de atacuri cibernetice, detectare a tentativelor de frauda si transmiterea datelor catre autoritatile competente, gestionarea breselor de securitate, comportamentului abuziv in plasarea comenzilor sau a altor riscuri. Acest tip de prelucrare de date are ca temei legal interesul legitim al Operatorului, are ca scop mentinerea echilibrului dintre interesul Operatorului si drepturile persoanelor vizate.

Toate datele cu caracter personal vor fi prelucrate prin intermediul unor pagini securizate care folosesc sistemul de criptare SSL, marcate cu simbolul unui lăcățel, a cărui poziționare variază în funcție de tipul de browser utilizat (ex.: în partea de jos a ferestrei, dacă utilizați browser-ul Microsoft Internet Explorer sau în partea de sus a ferestrei, dacă utilizați browser-ul Google Chrome).

Fiind de acord cu prezentul document "Termeni și condiții", Utilizatorii își asumă în totalitate eventualele riscuri.

15. Jurisdicția. Legea aplicabilă

Relațiile contractuale dintre părți vor fi guvernate de legea română. Litigiile care nu vor putea fi rezolvate pe cale amiabilă, vor fi înaintate spre soluționare instanțelor competente.

16. Alte informații

Pe Site vor fi publicate periodic Regulamente ale campaniilor aflate în desfășurare; acestea descriu în detaliu termenii și condițiile speciale aplicabile fiecărei campanii și completează dispozițiile prezentului document "Termeni și condiții de utilizare a Site-ului“.

Promoțiile afișate vor fi valabile pentru perioade limitate de timp, specificate pe pagina de prezentare a produselor de pe Site/Regulamentele speciale și în limitele stocurilor disponibile.

Produsele, prețurile și informațiile cu privire la disponibilitatea de stoc afișate pe Site pot fi diferite de cele afișate în magazinele ALEO din orașe (puncte de lucru Toptools S.R.L.).

ALEO își rezervă dreptul de a completa și/sau modifica orice informație publicată pe Site fără a anunța în prealabil Utilizatorii Site-ului.

17. Baza legală

Prezentul document este redactat in conformitate cu:

  • Ordonanţa de urgenţă nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii;
  • Legea nr. 148/2000 privind publicitatea;
  • Legea nr. 158/2008 privind publicitatea înșelătoare și publicitatea comparativă;
  • Ordonanța nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor;
  • Ordonanța nr. 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață;
  • Ordonanța de Urgență nr. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri;
  • Legea nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor și a deșeurilor de ambalaj;
  • Ordonanța de urgență nr. 58/2022 pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul protecţiei consumatorilor;
  • Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE;
  • Legea nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice;
  • Ordonanța de urgență nr. 141/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de furnizare de conţinut digital şi de servicii digitale.
  • Regulamentul privind serviciile digitale – DSA.
Categories: Informatii legale